تبلیغات
23
بهمن

از چه کلماتی در تبلیغات استفاده نکنیم؟

در طی سالهای گذشته به دلیل نبود تبلیغات خلاقانه و تاثیر گذار و فعالیت سودجویانه برخی از شرکت ها از فضای تبلیغاتی در جهت منافع خود باعث شده است تا اعتماد مخاطبین و مصرف کنندگان به تبلیغات کم رنگ تر بشود. برای اینکه بتوانیم اعتماد و اطمینان مشتریان را  جلب کنیم باید با صداقت وهدف گذاری تبلیغاتی درست اعتماد و اطمینان مشتریان را در بازار مجددا جلب کنیم.در همین راستا بسیاری از کسب وکار ها سعی میکنند از عبارات و کلماتی استفاده کنند که یا باعث فروش محصولاتتان می شوند یا باعث می گردند که مشتریانتان را از دست بدهید.

در اینجا قصد داریم به ۹ کلمه ای بپردازیم که نباید در تبلیغاتتان زیاد از آنها استفاده کنید:

Free (رایگان)

آگهی هایی که شامل پیام فروش محصولات یا خدمات هست در زمان رکود بسیار مناسب است ولی چیزی که مخاطب مد نظر قرار میدهد کارایی محصول/خدمت برای اوست. در بخش هرزنامه های ایمیل میتوانید این مدل کلمات را بسیار زیاد ببینید.

استفاده از خدامت رایگان و این دست جملات در پیامهای الکترونیکی باعث میشود تا خواننده بدون آنکه انرا باز کنند و به محتوای آن مراجعه کند به هرزنامه ها اضافه کند.

وقتی شرایط اقتصادی دشوار است، شما نمی توانید ریسک کنید و پیام های خود را در تبلیغات برای کسانی ارسال کنید که تمایلی به پذیرش آنها ندارند.کلمه رایگان را با عباراتی همچون،افتخاری،اهدایی و از این دست جملات جایگزین کنید تا پیام شما اثربخشی خود را حفظ کند.

Guarantee (ضمانت)

این روزها کلمه ضمانت دگر مثل قبل کارایی ندارد و مشتریان اطمینان چندانی به این ضمانت ها ندارند مگر اینکه شما واقعا ثابت کنید که ضمانتی که ارائه میدهید واقعی است تا مشتریان آن را ببینند،باور کنند و ترغیب شوند که دست به اقدامی بزنند.مثل تضمین بازگشت کالا پس از ۲۴ ساعت در صورت نداشتن کیفیت یا نارضایتی

Really (واقعاً)

اگر به دنبال مخدوش کردن فضای تبلیغات خود هستید از این کلمه استفاده کنید.این کلمه هیچ کمکی به پیشبرد آگهی تبلیغاتی شما نمیکند و اینکه توجه مشتریان و خوانندگان به شما کمتر خواهد شد و باعث میشود که مخاطبین حتی پیام شما راهم نخوانند.سعی کنید از این کلمات در تبلیغات خود استقاده نکنید و مشخص کنید که در آگهی شما هرکلمه چه جایگاه و مفهومی دارد.

Very (خیلی)

استفاده از این کلمه باعث جذاب تر شدن میشود؟ آیا تبلیغات وقتی به میوه های خیلی تازه نیاز دارید با ما تماس بگیرید تاثیرگذارتر است یا تبلیغی که وقتی به میوه های تازه نیاز دارید با فروشگاه ما تماس بگیرید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پاراگراف آخر را دوباره بخوانید.

That (که)

وقتی نوشتن سناری یا متن بازار و تبلیغات شما تمام شد آنرا بازبینی کنید و کلمات ( که) که استفاده کرده اید را یادداشت کنید.احتملا با درصد بالایی شما این گلمات را حذف میکنید چون این کلمه فقط متن را پر کرده و کمکی به جلب نظر مشتری شما نمیکند و در عوض باعث میشود که زمان خواننده برای خواندن متن آگهی کاهش پیدا کند.متنی را منتشر کنید که خواننده را به واکنش وادارد.

A Lot (خیلی زیاد)

از کلماتی مثل خیلی زیاد استفاده نکیند که باعث نمیشود در بین کسب و کار شما و دیگران تمایزی ایجاد شود. در عوض ارزش و غنی بودن پیام تبلیغاتتان را افزایش دهید.اگر ۲۰ نوع گل رز در گلفروشی خود دارید، آن را بگویید.اگر در عرض پنج دقیقه به تماس های مشتریان پاسخ می دهید، این را به مردم بگویید. کدام یک جذاب تر است: «شما میتوانید از محصولات جدید و خیلی زیاد ما در فروشگاه اِچ استفاده کنید» یا «می توانید بیشتر از ۲۰۰ نوع لباس های جدید رو در فروشگاه ما انتخاب کنید»؟

خیلی زیاد برای مخاطبین معنای متفاوتی خواهد داشت.پیام شما باید کاملا شفاف و واضح باشد و جایی را برای حدس و گمان در تبلیغاتتان برای مشتریان و مخاطبین ایجاد نکنید.

Opportunity (فرصت)

عملا هیچ کمکی به مشتری نمیکنید وقتی از کلمه فرصت استفاده میکنید. مشتریان و مصرف کنندگان دنبال فرصت نیستند،آنها میخواهند اعتماد کنند که پولی که به سختی در می آورند را بتوانند در جای درست و با خیال راحت هزینه کنند .آنها دنبال گرفتن نتایج خوب هستند نه دنبال فرصت ها. .

To be (or not to be, for that matter) بودن یا نبودن، مسئله این است

اگر از کلمات مجهول مثل بالا در آگهی تان بنویسید منجر به اقدامی از سمت مشتریان نمیشود.همیشه سعی کنید کاملا واضح و معلوم در تبلیغاتتان استفاده کنید که مخاطب درک درست و راحتی از محتوای تبلیغاتی شما داشته باشد

Synergy (همیاری)

خیلی وقتها شده که اینگونه کلمات رو زیاد میشنویم ولی دیگه وقتش رسیده که جایگزینی برای انها پیدا کنیم. این گونه کلمات ارزش مالی ندارنددر متن تبلیغات خودتون از کلمات تخصصی استفاده نکنید چون مشتری متوجه نمیشود و باید در خصوص این کلمات جستجو کند و از مسیر اصلی که هدف پیام بوده کاملا دور میشود. مشتریان و مخاطبین به جایگاه شما کاری ندارند آنها دنبال این هستند که نسبت به پولی که پرداخت میکنند محصول و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. البته استثنایی هم برای یکسری کسب وکار وجد دارد که باید حتما از لغات تخصصی در تبلیغات خود استفاده کنند ولی همیشه سعی کنید جانب احتیاط را رعایت کرده و از لغات ساده و روان استفاده کنید..

در نتیجه:

تحت هیچ شرایطی نباید از رقبایتان تقلید کنید. پیامهای تبلیغاتی تان را با کلمات و جملات منحصر به فرد کاملا از رقبا متمایز کنید که این تفاوت را مخاطبین متوجه شده و ترغیب به اقدام و عملی در برابر پیام تبلیغاتی شما شوند.

قواعد تبلیغات همیشه تغییر نمیکند اما چون فضای بازار و رفتار مخاطبین در خصوص فضای بازاریابی و تبلیغات دائما در حال تغییر است باید این موارد را شناسایی کرده و راهکارهای موثر را برای آن در نظر گرفت.